Gerilla Radyosu: Hip Hop Dosyası

‘Gerilla Radyosu’ dünyanın her yerinden direniş müziklerini derlediğimiz katkıya açık bir arşiv dosyasıdır. Dosyanın ilk ayağı sokağın, direnişin başladığı yerin, barikatların müziği hip hop. Küfür içermeyen hip hop derlemekte biraz zorlandık ve pek de başaramadık. Türcülüğe, cinsiyetçiliğe karşı tutarlı bir devrimci mücadele için dilin de yeniden inşasına inanıyoruz. Bu yüzden içerisinde küfür kullanılmış bazı parçalar için şimdiden affola. Bu notu düşerek derlemeyi size sunuyoruz. Twitter ve facebook üzerinden önerilerinizi bize iletin, gerilla radyosu dinleyenin, okuyanın katkısına açıktır.

 


 

#TodosSomosAyotzinapa (Hepimiz Ayotzinapa’yız)

43 Meksikalı öğrencinin devlet destekli çeteler tarafından katledilişini protesto eden halkın önünü bloke eden polis karşısında hip hop, bu doğaçlamaya göstericiler ıslıklar, sloganlar ve alkışlarla eşlik ediyor. Çıkış noktası tam da burası olduğu için…

 


 

Tarafını seç – REBEL DIAZ

Şilili aktivist anne-babanın çocukları, Rodrigo Venegas (namı diğer RodStarz) ve Gonzalo Venegas (namı diğer G1), Venegas kardeşlerden kurulu politik hip hop grubu. (Lah Tere- üçüncü eski grup üyesiydi)

Temellerini Bronx’ta atan grup Nueva canción hareketinden (1960’larda başlayan, Latin Amerika ve İberya halk müziğini harmanlayan ve Latin Amerika’daki muhalif hareketlerle birlikte çoğalan politik şiir, şarkı – ‘Yeni Şili Şarkısı’) esinlenmiş. Güney Bronx’un gençleriyle müzik yapmaya devam ediyorlar.

 


 

 Somos Sur (Biz Güneyiz)

Pinochet dikdatörlüğü sırasında Fransa’ya sürgün edilmiş bir aileden gelen Şili asıllı Ana Tijoux ile Arap hip hop’unun ilk kadın ismi Filistin asıllı Shadia Mansour’un düeti:  Somos Sur (Biz Güneyiz)

 


 

Every Wall – (Her bir duvar)

Texas menşeili Free Radicals ile hip hop grupları The Niyat ve H.I.S.D işbirliği sonucu: ‘Every Wall’.  Şarkının sözleri apartheid, halkları ayıran duvarlar ve IMF’in yıkıcı ekonomik politikaları üzerine

 


 

The Revolution Will Not Be Televised (Devrim Televizyonda Olmayacak)

Soul, jazz ve şiiri harmanlayan müzisyen, şair ve daha bir çok şey Gil Scott Heron. Onun müziği Amerikan hip hop’una esin kaynağı oldu. Ölümüne kadar sahneyi ve üretmeyi bırakmayan Gil Scott Heron Filistin dayanışma gruplarının boykot çağrısına uyarak 2010’da Tel Aviv konserini de iptal etmişti. (Aksi düşünülemezdi…) Mayıs 2011’de eğilip bükülmez ve iflah olmaz müzik adamı hatıratını ardında bırakarak hayata veda etti. Soul, jazz, hip hop ve daha nicesi için büyük kayıp…

 


 

Check What You’re Listening To (Ne Dinlediğine Dikkat)

Nereye koysak sığmaz taşar Public Enemy. Hip hop’u politik bir harekete dönüştüren New York menşeili politik müzik grubu 1982’de kuruldu ve 80’lerin sonu ile 90’lara damgasını vurdu. Amerikan medyasını, sistemi eleştirmekten ve acıtan gerçekleri söylemekten geri durmadılar: Check What You’re Listening To

 


 

Long Live Palestine (Çok Yaşa Filistin)

Lowkey, Irak ve İngiliz asıllı aktivist ve müzisyen. Lowkey’den özellikle bu şarkıyı seçtik. Sebebi uluslararası Filistin dayanışmasının hip hop versiyonu olmasından kaynaklanıyor.  Filistinli hip hop grubu DAM, Filistin asıllı kadın rapper Shadia Mansour, Irak’tan The Narcicyst, İranlı sanatçılar Hich Kas ve Reveal, Suriye-Lübnan asıllı Eslam Jawaad ve Afrika-Amerikalı Hasan Salaam bu şarkıda bir araya geliyor: “Long Live Palestine”

 


 

Rayes Le Bled (Hey, Devletin Başındaki!)

Hamada Ben Amor – sahne ismiyle El Général, Tunuslu müzisyen. “Rayes Le Bled” isimli şarkısı Tunus devriminin simge müziğiydi. El Général, Tunus’un eski diktatörü Zeynel Abidin Bin Ali’ye sesleniyor: ‘Sokağa çık ve insanlarına bak.’

 


 

Who’s the terrorist? (Peki Terörist Olan Hangimiz?)

Filistin’in ilk rap grubu DAM, 1998’te Kudüs yakınında kuruldu. ‘Who’s the terrorist’ işgalci tarafından taş attığı ve yoklukta direndiği için terörist olarak mimlenen Filistin halkının hesap sorması: ‘Toprağımı ve her şeyimi elimden alan, atalarımı öldüren sen, terörist ise ben…Terörist kim? Terörist sensin!’

 


 

Minimum Wage  (Asgari ücret)

Filipin asıllı Amerikalı rapper Bambu. Şarkılarında işçi haklarından göçmenliğe, askerlikten hapishanelere, polis şiddetinden soylulaştırmaya bir çok politik konuya el atan Bambu, Filipinli köklerinden ve ulusal mücadelesinden de ilham alıyor. Son albümünden emek mücadelesine: Minimum Wage

https://youtu.be/up5zFWZ8xWQ

 


 

The Right to Remain Violent (Şiddet hakkımız)

Esoteric, Trademarc ve DC The MIDI Alien’ın bir araya getirdiği East Coast Avengers’dan ‘The Right to Remain Violent’. 8 yıllık kokuşmuş Bush yönetiminden sonra piyasaya çıkarılan albümdeki bazı parçalar sivri politik dili nedeniyle youtube da dahil olmak üzere birçok yerde yasaklanmıştı. Başkan değişti ama politikalar değişmedi. O vakit öfke hakkımız…

 


 

Civil War (İç Savaş)

Felipe Andres Coronel, namı diğer Immortal Technique fena yordu zira küfür içermeyen bir şarkısını ararken uykusuz kaldık. Peru asıllı Amerikalı rapper ve aktivist Felipe Andres Coronel’ın şarkıları sınıf mücadelesi, yoksulluk, sosyalizm, emperyalizm ve ırkçılık temalarını içeriyor ve Civil War belki de Amerikan tarihinin iki yüzlülüğünü ortaya sermesi bakımından en çarpıcı olanı. Kaçamadık, kurtulamadık ve derlememize koyduk. Çünkü ‘Civil war, for the soul of a nation’.

 


 

La Rage du Peuple (Halkın İsyanı)

Keny Arkana, Arjantin-Fransız asıllı müzisyen. 2004’te, Marsilya’da  La Rage du Peuple isimli müzik kolektifini kurdu. Küreselleşme, kapitalizm ve emperyalizm karşısında: Halkın İsyanı

 


 

Tahribad-ı isyan

İstanbul Bienali’ni kifayetsiz kılan günler yaşıyorduk, malumunuz Gezi. Gezi’nin kıvılcımlandığı kentsel talandan dem vuran Sulukuleli hip hop grubu Tahribad-ı İsyan’ın kentsel dönüşüm yağmasına isyan ettikleri provokatif klip de Bienal’de sergileniyordu. Mahallelerini tehdit eden TOKİ’ye kafa tutan mahallenin gençleri diyordu ki: ‘Biz Sulukule’de oturmuyoruz, burada yaşıyoruz’. Duvarda da manidar bir yazı: ‘Açın halinden TOKİ ne anlar?’

 

Hazırlayan: isyandan.org

 

Etiketler:

Yorum Bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.