Yerli savaşçı topluluklar topraklarını koruyorlar ve terk etmiyorlar…
Kris Sims 2013 yılında Sun Media’da yayınlanan bir makalesinde savaşçı topluluklarından şikayet etti ve “savaşçı sorunumuz; Yerli militanların bela çıkarması ve bir yere gitmemelerinden kaynaklanıyor.” dedi.
Sims, Yerli savaşçıların yolları kestiklerini, trenleri durduklarını ve polisle çatıştıklarını söyledi. Erkek ve kadınların kamuflaj kıyafetleri içerisinde bot giyip, yüzlerini kapattıklarını, ateş yaktıklarını, kırmızı bayraklarla yolları kullanılmaz hale getirip kendi topluluklarının hükümdarlığını ilan ettiklerini bildirdi. Hatta kendilerini teğmen, general gibi rütbelendirerek, askeri bir kanat olarak gördüklerini de söyledi.
Birçok Yerli hakları aktivisti Kanada’dan farklı olarak bu egemen kabilelerin bir üyesi olarak dikkate alınıyorlar.
Sims, bir de 2013 yılında 6 polis kruvazörünün kundakladığı Rexton’da Mi’kmaq Warrior Society ve Kraliyet Atlı Polisi (RCMP) arasındaki ayrımın nedenleri ve Yerli topraklarında hangi kanunların geçerli olduğu üzerine yazdı. Tutuklanan birçok kişi Mi’kmaq Warrior Society üyesiydi.
Susanne Patles (Mi’kmaq savaşçısı) ise 400$ kefaletle serbest bırakıldıktan sonra gazetecilere öfkelerinin nedenini anlattı:
“(Savaşçı topluluklar) yeryüzünde insanların özgürlüğü için savaşan güçlerdir. Biz Yerli ulusuz ve Kanada’nın üzerindeyiz. Üzerindeyiz çünkü biz halkız Kanada ise ortak bir kuruluş. Biz ilk ulusuz ve ön konfederasyon antlaşmamız Kanada ile değil Britanya ile ulustan ulusa ilişki kurarak imzalanacak. Taleplerin kökü çok eskiye dayansa da ülkedeki birçok kişiye asılsız görünmektedir. Fakat Kanada güvenlik güçleri bu savaşçıları çok uzun zamandır ciddiye almaktadır.
Başlangıçta ABD’deki Kızıl Güç ve 1970’deki Amerika Kızılderili Hareketi (AIM) gibi Yerli hareketlere katılan militanlar daha sonra Kanada Yerli hareketini örgütleyip 1980’lerde Kanada Yerlileri içinde kök saldılar. Mohawks Yerlileri ve onların savaşçıları, golf alanının cenaze törenlerini engellendiği için direnişe geçtiği zaman birçok Kanadalı o sırada ilk defa Quebec’deki Oka krizi boyunca kızıl savaşçı bayrakları gördüler.
Kasım 2008’de yayınlanan CSIS raporu uyardı: “Yerli ve Yerli olmayan radikaller ortak sebepleri irdeliyorlar ve her iki grup da altyapının kritik bölümlerine zarar verme kabiliyetine sahip.”
CSIS tarafından izlenen Aborijin protestoları
Kanada ordusundan emekli olmuş bir yarbay Douglas Bland 2009’da yazmış olduğu kitabında benzer uyarılarda bulundu. Bland “savaşçı toplumların bomba ve patlayıcılara kolay ulaşan paramiliter örgütler olduğunu ve yüksek morale sahip bir tabandan meydana geldiğini” söyledi.
Çok yetkin olsalar da bu sorun değil. Onlar toplumun bir parçası ve onlarla muhatap olmak durumundayız. Bland eğer küçük bir militan grup üç ay boyunca demiryollarını kapatırsa ne olur? dedi. Böyle bir senaryo sorudan öte olamaz. 2012 yılında yol kesme ve diğer protestolar Kanada ekonomisini sarstı. The Idle No More hareketi ile yerli militanlar yıkıcı güçlerini gösterdiler.
“The Idle No More hareketi Kanada ekonomisini dize getirecek bir yapıya sahip.” Derek Nepinak Monitobo meclisi şefi bu başbakanın (Stefan) kaynak geliştirme ve milyon dolarlık tarihi kalkınma planlarını durdurabilir. Biz buna karşı durmak için hevesli savaşçılara sahibiz.
Bundan dolayı bir teklifte bulunmak için burada değiliz. Gerçek şu ki, savaşçı toplumlar hayatta kalma ihtiyacı içindedir.
Modern dönemlerde Yerli insanlar arasındaki savaşçı topluluklar Yerli insanların kurtuluşu için yapılan büyük mücadelelerin bir bileşenidirler. Savaşçı topluluklar Yerli insanların sömürgeleştirilme ve tarihsel mağduriyetlerine karşı doğrudan eyleme geçerler. Sömürgeleştirme Yerli insanlar arasındaki etkili iletişimsizlik nedeniyle kendi temel varlığını bulabiliyor…
Yerli ulusları kazanmak için Kanada hükümeti ve Kanadalı diğer enstütilerin yürüttüğü zorunlu programlar yanlış bir fotoğraf yarattılar. Vahşi, hırçın ve soylu kızılderili ve şimdi de Yerli. Kanada tarafında üretilen bu kimlikler deşifre edildi ve özgün bir Yerli halk kimliği tanımlamak için harekete geçildi.
Savaşçı bir topluluk, Yerli halkın gücünü keşfetmesi, toprakları ve kültürü için verdikleri mücadelenin yeniden ortaya çıkması için uğraşır.
Hayatta kalmak için Yerli insanlar gerçek benliklerini yeniden onaylarlar ve dünyadaki bütün hisleri tekrar yaşarlar.
“Savaşçı bayrak” 1970’lerde Mohawk sanatçısı Louis Hall tarafından tasarlandı. Hall 15 Ocak 1918’de Quebec’de doğdu, Yerli halklar için egemenlik hakları ve birlikte mücadele çağrısı yapılan Savaşçının El kitabının yazarıdır…
Pingback: Direnişin Talepleri-3 Yerli ve Temsil Edilmeyen Halkların Özgürlük Talebi